Tuesday, December 18, 2018

Big Bad Wolf 2018

Alhamdulillah tahun ini saya berkesempatan untuk mengunjungi pesta buku Big Bad Wolf (BBW) sebanyak 2 kali trip. Trip pertama pada preview day dan trip kedua pada Ahad lepas, 16 Disember. Sebenarnya saya tidak sangka akan diberi rezeki untuk dapat VIP pass untuk masuk sehari awal dari BBW dibuka untuk public.

Trip pertama, saya pergi bertiga sahaja dengan anak-anak. Dan niat di hati memang mahu fokus beli buku anak sahaja, terutamanya untuk anak sulung saya yang berumur 7 tahun. Untuk anak kedua yang baru berumur setahun, saya cuma belikan satu buku, kerana buku lain masih banyak (buku kakaknya). Untuk trip pertama, saya habiskan masa selama 1 jam 30 minit di sana. Tempoh tersebut agak pendek sebenarnya kerana saya hanya sempat cari buku anak-anak dan tidak sempat berlama-lama di bahagian buku dewasa.

Untuk trip kedua pula, saya ke sana dengan anak-anak serta ditemani seorang kawan. Alhamdulillah kali ini saya dapat fokus untuk beli buku sendiri kerana dari awal saya sudah beritahu pada anak bahawa saya tidak akan ke bahagian buku kanak-kanak untuk trip kali ini.

Sudah beberapa tahun sebenarnya saya tidak pergi ke BBW, salah satu sebabnya ialah lokasi event tersebut yang agak jauh dari rumah, dan suami tidak berapa berminat untuk bersesak-sesak di pesta buku, suami lebih suka untuk beli di kedai buku. Jadi bila tahun ini saya berpeluang ke BBW sebanyak dua kali dan dapat beli buku-buku yang diingini, saya amat bersyukur & hargai peluang ini.

Kalau nak tahu, inilah kali pertama saya pergi ke BBW untuk mencari buku berkaitan bisnes. Bermakna, BBW saya yang terakhir saya pergi sebelum ini adalah pada tahun 2013, mungkin. Saya tidak berapa ingat. Kerana saya mula berbisnes pada tahun 2014. Tahun-tahun sebelum ini, saya ke BBW semata-mata untuk mencari buku parenting, novel, self help & buku kanak-kanak.

Apapun, doa saya agar semua buku yang saya beli kali ini, dapat memberi manfaat yang banyak dan berbaloi untuk kehidupan saya & orang lain. Tak penting cepat atau lambat habiskan semua buku tersebut, kerana yang lebih penting ialah, samada saya praktikkan ilmu yang ada dalam buku-buku tersebut atau tidak. Moga Allah permudahkan.

Jumpa tahun depan BBW, inshaAllah!

Trip pertama, 6 Disember 2018.

Trip kedua, 16 Disember 2018.

Buku-buku yang saya beli untuk diri sendiri dari BBW 2018.



No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...